תמונת נושא

בניית אתרים לעורכי דין

Post
פטיש יו"ר מונח על לפטופ פתוח
בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, נעזרים באתר אינטרנט על מנת לשווק את עצמם ולייצר תקשורת ראשונית עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. אתרי אינטרנט בתחום המשפט מאופיינים בכמה פרמטרים של עיצוב ותוכן, לכן בניית אתרי עורכי דין ש"יעשו את העבודה", משמע יגיעו לקהל רחב ככל הניתן, היא מלאכה שמוטב להשאיר אותה למי שבקיא בכל הסודות הקטנים של התחום. בין אם מדובר בפרקליט יחיד או במשרד עורכי דין שבו עובדים מספר בעלי מקצוע, חשוב להבין את הלוגיקה העומדת מאחורי בניית אתר אינטרנט, שאמור לייצג את השרות שאותו הם יודעים להעניק ללקוחותיהם.

מדוע חשוב לבנות אתרי אינטרנט לעורכי דין?

אנשים מחפשים אתר של עורך דין כאשר הם נקלעים לסיטואציה, שבה סיוע משפטי הוא הכרחי והם מחפשים את האדם שיעזור להם להתמודד עם המערכת המשפטית בצורה הטובה ביותר. זה יכול להיות מצב שבו בני זוג מתגרשים וצריכים עורך דין לענייני משפחה, או סכסוך שהוביל לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות – עד אינספור דוגמאות מתחומים משפטיים שונים. בהקשת צירופי מילים כמו "עורך דין בצפון" או "עורכי דין לתביעות קטנות", ניתן להגיע לעשרות אתרים של בעלי מקצוע ברחבי הארץ, כאשר באופן טבעי התעדוף של הגולשים יהיה לאלו הממוקמים בראשית תוצאות החיפוש. המטרה בבניית אתר אינטרנט עבור עורכי דין, שזהו מקצוע רגיש העוסק ביחסים בין בני אדם, היא לייצר ביטחון לגולש ולגרום לו לסמוך על בעל המקצוע שהאתר שייך לו. הקמת אתר מהסוג הזה, מתחילה מלהבין ולבנות את המעטפת הנכונה והמלאה של כל האינפורמציה הרלוונטית. מסירת מידע מהימן שייתן ערך של ממש לקוראים, תשאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר ותגדיל את הסיכוי לפנייה לקבלת שירות מאותו עורך דין או משרד, המיוצגים באתר.

מה אתרים של עורכי דין צריכים לכלול?

כאשר בונים אתר חדש חדש עבור עורך דין, מומלץ לכלול בתוכו את כל מה שהגולש מחפש: מידע על עורך הדין עצמו ותחומי התמחותו, פירוט מתומצת של פסקי הדין שבהם לקח חלק – מעין "תיק עבודות", תמונות רשמיות וגם כמה מאמרים אינפורמטיביים העוסקים בתחום ההתמחות של עורך הדין. הגלישה אל האתר העסקי של עורך הדין, מהווה מעין "פגישה ראשונה" עמו, וכמו בכל פגישה, מוטב להשאיר את הרושם הראשוני הטוב ביותר האפשרי.

עיצוב אתרי עורכי דין – כיצד לעשות זאת נכון

ויזואליות של אתר אינטרנט משפיעה הרבה על יחסי ההמרה, וכן על אחוזי הנטישה של הגולשים, כאשר ברור שנרצה להגדיל את הראשון ולצמצם ככל האפשר את השני. לעסקים מסוימים ייתכן שעיצוב צבעוני עמוס בגרפיקה הוא הנכון, אבל עבור אתרים של עורכי דין המצב הוא הפוך, לכן כדאי לעצב אתר אינטרנט כזה באופן סולידי. כאשר האתר נראה רשמי יותר, עוד בטרם הגולש נכנס לעומקו ומשקיע זמן בקריאת התוכן – הוא מקבל תחושה של "יש על מי לסמוך". הדגשים העיקריים לבנייה ועיצוב של אתרי עורכי דין הם:
  1. הפנייה נוחה ופשוטה לכל החלקים באתר- אם הגולש יבקש להיכנס לאתר של משרד עורכי דין ולמצוא את שמות הפרקליטים העובדים בו, כדאי להשקיע בתכנון ה"כפתורים" באתר ולאפשר לו לעשות זאת בקלות. בניית קטגוריות והפיכתן לבולטות מבחינה ויזואלית, יהפכו את הגלישה באתר לנעימה הרבה יותר.
  2. שימוש בגרפיקה המושכת את העין, אך שאינה מעיקה- כאשר הצבעים לא זוהרים מדי, האיורים אינם "מקושקשים" וכל תמונה באתר מייצגת תוכן חשוב שהגולש יוכל להפיק ממנו תועלת, אתר אינטרנט של עורך דין ייראה מקצועי ואמין יותר.
  3. שילוב מילות מפתח הנוגעות לייחודיות עורכי הדין שבאתר, במטרה למשוך כמה שיותר קהל יעד רלוונטי- סביר להניח שאדם הזקוק לסיוע משפטי בנוגע להסכם הגירושים שלו והוא מתגורר בחיפה, יעדיף לחפש בגוגל את צירוף המילים "עורך דין בחיפה", או ביטוי כמו "עורך דין לגירושין". עורכי דין צריכים לשלב בתוכן שבאתר, ביטויים הנוגעים הן למיקומם בארץ והן לתחום ההתמחות שלהם, גם כאשר מדובר במאמר אינפורמטיבי בתוך הבלוג. באופן כזה, הביטוי הרלוונטי ללקוח הפוטנציאלי יקודם בגוגל, והגולשים שבאתר יהיו ברובם אלו שבאמת ישתמשו בשירותיו של הפרקליט.
חשוב לאפשר לגולש לקבל, מחד, מידע רלוונטי שיעודד אותו לפעולה, כלומר ליצור קשר עם עורך הדין. מאידך כדאי גם לייצר סקרנות ועניין שייצרו גלישה ממושכת, כך שיקלעו גם "לטעמו" של האלגוריתם של גוגל. בצורה כזו, האתר יהפוך לדומיננטי יותר לעומת מתחריו מאותו התחום.
03-3726777