תמונת נושא

כל מה שצריך לדעת על וורדפרס

Post
כפתור סימן שאלה בצבע אדום במקלדת
ייתכן שכבר שמעתם בעבר את המילה, "וורדפרס", אך לא בדיוק הבנתם את משמעותה. וורדפרס הפכה להיות, בשנים האחרונות, למערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר בעולם. אך מה זה וורדפרס? למה כדאי לעבוד עם וורדפרס? וכל מה שאתם צריכים לדעת על המערכת השימושית ביותר באינטרנט.

מה זה וורדפרס?

וורדפרס, היא מערכת ניהול תוכן חינמית, הכתובה בשפת PHP (שפת תסריט, המיועדת בעיקר לתכנות יישומי אינטרנט בשרתים), בעלת קוד פתוח – כלומר, פתוחה לכל קהילת המתכנתים המעוניינים לתרום לפיתוחה. וורדפרס החלה את דרכה בשנת 2003, כמערכת ליצירת בלוגים, אך כיום, לאחר שינויים ופיתוחים רבים, וורדפרס מפעילה מגוון רחב של אתרים, מבלוגים קטנים ועד אתרי ענק. כ- 32% מכלל האתרים בעולם, פועלים על גבי וורדפרס, כלומר: אחד מכל ארבעה אתרים, והתצפיות חוזות כי עד סוף העשור, כשליש מהאתרים בעולם, ישתמשו בוורדפרס.

למה כדאי לעבוד עם וורדפרס?

וורדפרס, היא אחת ממערכות ניהול התוכן הנפוצות ביותר בעולם, ממגוון סיבות. לפניכם מפורטות הסיבות העיקריות, מדוע כדאי לעבוד עם וורדפרס:
  • פשוטה לשימוש ומלאת אפשרויות - מערכת הוורדפרס, הינה פשוטה וידידותית למשתמש, כך שכל אחד יכול (לאחר היכרות קצרה), ליצור בעזרתה, אתרים איכותיים אשר משרתים את מטרותיו. לאחר צבירת ניסיון וידע במערכת, האפשרויות רק גדלות ומתפתחות. וורדפרס עשירה באפשרויות עיצוב ובתוספים (הנקראים גם פלאגינים), כך שבעזרת קצת השקעה, אין גבול ליכולות שלכם. המגוון הרחב של תבניות העיצוב, מאפשר יצירת אתר, המשקף בצורה מדויקת את כוונותיכם והתוספים משפרים את האתר והופכים אותו לאיכותי ומרהיב.
  • חינמית - אחד היתרונות הבולטים של מערכת הוורדפרס, הוא ששימושה לא כרוך בתשלום. תוספים רבים ואפשרויות עיצוב הן חינמיות גם הן, לכן ניתן לבנות אתרים מרשימים במיוחד, ללא צורך בהשקעה כספית. ישנן אופציות הכרוכות בתשלום באתר, אך הן אינן חובה.
  • קוד פתוח - הקוד הפתוח גמיש לשינויים, בזכות קהילת מתכנתים מכל רחבי העולם, ניתן לעצב ולשנות את האתר בקלות רבה. קהילת המפתחים מורכבת ממהנדסי תוכנה וממתכנתים מוכשרים, אשר מפתחים כל הזמן רכיבים וקודים חדשים, על מנת לעדכן את התוכנה ולשפר אותה בעזרת תוספים חדשים ומשוכללים יותר. בנוסף, הקוד הפתוח אהוד מאוד ע"י מנועי החיפוש (במיוחד גוגל, אשר דוגלת בשיטת הקוד הפתוח) ולכן אתרי הוורדפרס מקודמים ביתר קלות.
  • בטיחותית - בעבר המערכת סבלה מתדמית מעט בעייתית מבחינה בטיחותית, אך נושא האבטחה שופר וכעת ניתנת תשומת לב מתמדת לנושא הביטחון, לכן כיום המערכת נחשבת כבטוחה הרבה יותר. כמובן שיש לשים דגש רחב על אופי השימוש במערכת.

מהן תבניות העיצוב של מערכת הוורדפרס?

מערכת הוורדפרס, כוללת מגוון רחב של תבניות, אשר קובעות את מראה האתר ואת אופן העדכון שלו. ישנן תבניות חינמיות, תבניות בתשלום ותבניות בעיצוב אישי, אשר קובעות את דרך ניהול התכנים ואת הצורה בה האתר יוצג לגולשים. התבניות מאפשרות עיצוב ייחודי של מגוון אתרים, כאשר לכל אתר מערכת עדכון משלו ומראה מותאם. מערכת התבניות משלבת מערכת וידג'טים (רכיבי ממשק משתמש גרפי) מתקדמת, אשר מאפשרת מגוון פעולות ברכיבים השונים, הכוללות: הזזה, סידור מחדש ושינוי ללא כל ידע בשפת התסריט PHP.

מהם התוספים של מערכת הוורדפרס?

במערכת הוורדפרס, ישנם מגוון תוספים (המכונים גם "פלאגינים"), אשר מאפשרים הוספת מגוון כלים, על המערכת הבסיסית של הוורדפרס, על מנת לפתור בעיות מסוימות או לשפר את נגישות האתר. ישנם מאות אלפי סוגי תוספים, המוצעים בחינם ובתשלום במאגר התוספים הרשמי של וורדפרס. אחד היתרונות הבולטים של התוספים, הוא שניתן למצוא כמעט תמיד תוסף, אשר מבצע פעולה אותה אתם מעוניינים לבצע או פותר בעיה בה אתם נתקלים, בחינם או במחיר סמלי. ישנם מגוון רק של תוספים, למטרות שונות. לפניכם מספר התוספים המומלצים והפופולאריים ביותר במערכת:
  • Yoast SEO - התוסף המומלץ ביותר להתאמת הבלוג או האתר למנועי החיפוש והפופולארי ביותר בקרב מקדמי האתרים. Yoast SEO מאפשר התאמה אישית של כותרות (title), תגיות (meta) ועוד, מונע תוכן כפול ומאפשר גישה לגוגל.
  • Contact Form 7 - זהו תוסף נהדר ומוכר ביותר, ליצירה, ניהול ועריכה של טפסי יצירת קשר, הנשלחים אל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, בצורה מהירה ופשוטה.
  • W3 Total Cache - התוסף מאפשר את האצת טעינת דפי האתר, באמצעות הגדרת מטמון, כיווץ האלמנטים בדף והגדרת שימוש ב-CDN.
  • Duplicator - תוסף מצוין לגיבוי. התוסף מגבה בצורה קלה ופשוטה, את כל קבצי האתר ומסד הנתונים. ניתן לבחור האם הגיבוי יהיה יומי או שבועי וליהנות מתחושת הביטחון שהתוסף משרה.

האם כדאי לפנות לחברת בניית אתרים?

בתיאוריה, ניתן לבנות אתר בצורה עצמאית לחלוטין, אך בפועל זהו צעד לא נבון. בניית אתר ללא כל ניסיון או ידע בתחום, עלול להוביל ליצירת אתר לא מקצועי ולא איכותי, אשר לא יבנה כראוי ולא ישווק כראוי. ישנם גורמים רבים שיש להתחשב בהם, כאשר בונים אתר בוורדפרס ומומלץ להיעזר בשירותיה של חברת בניית אתרים מקצועית. לפניכם מפורטים יתרונותיה של חברה מקצועית:
  • ניסיון - לחברות בניית אתרים, ישנו ניסיון רב בבניית אתרים במערכת הוורדפרס וכל בעיה שאתם עשויים להיתקל בה, החברה תפתור תוך זמן קצר וביתר קלות. ניסיון החברה יאפשר בניית אתר בוורדפרס במהירות וללא כל מאמץ מצדכם.
  • מקצועיות - חברת בניית אתרים מכילה מגוון רב של מומחים, אשר עובדים עבורה. מומחים בעיצוב, כתיבת תוכן, שיווק ואופטימיזציה. המקצועיות תאפשר יצרית אתר איכותי ונגיש למשתמש, כאשר חוסר מקצועיות עלול לעלות לאתר באיכותו וליצור אתר איטי, מבולגן וקבור אי שם במנועי החיפוש ללא תנועת גולשים.
  • שירותי עיצוב ותוכן - חברה מנוסה ומקצועית, מעניקה שירותי עיצוב, בנוסף לשירותי הבניה שלה, ושירותי תוכן, אשר דואגים לכך שאתרכם יהיה מעוצב בצורה מותאמת ונגישה ותוכנו יהיה ברמה הגבוהה ביותר.
  • תפעול ואחזקה - חברת בניית אתרים איכותית, מציעה שירותי תחזוקת אתרים, בנוסף לשירותי הבניה. ישנן שלל פעולות שיש לבצע באופן שוטף, על מנת לשמור על אתרכם פעיל ומצליח. חוסר תפעול ואחזקה שוטפת באתר, עלול להזיק לו, לכן חשוב לשכור את שירותיה של חברה מקצועית, אשר תוודא שהאתר שלכם, בו השקעתם הרבה זמן ומאמץ, יתוחזק כראוי.
  • קידום ושיווק - במידה והצלחתם לבנות אתר מוצלח בעזרת הידע האישי שלכם, האם יש לכם ידע בקידום ושיווק? מפני שבניית האתר זוהי רק חלק מהדרך. אם האתר אינו מקודם במנועי החיפוש ומשווק ברשתות החברתיות, האתר לא ייהנה מתנועה מתמדת של גולשים וחשיפה, גם אם זהו אתר מצוין. מלבד להתמחות בבניה ועיצוב אתרים, חברה מקצועית מחזיקה צוות מומחים לקידום ולשיווק, אשר עומד לרשותכם.
חברת TL Interactive מציעה שירותי בניית אתרים ובפרט ע"ג פלטפורמת וורדפרס, בניית מערכות ניהול וממשקי משתמש, שירותי עיצוב, קידום ושיווק מקצועיים. צוות המומחים שלנו עומד לרשותכם, בכל שאלה או בעיה, לכל אורך הדרך. נשמח אם תשאירו פרטים ונחזור אליכם במהירות המרבית.
03-3726777