תמונת נושא

קידום אתרים בגוגל למתחילים

Post
אצבע מצביעה על חיפוש
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, ולא סתם ישנם רבים המכנים אותו "דוקטור גוגל", בידיעה כי כל הקשה של ביטוי מפתח לחיפוש – יעלה תוצאות רבות ויפתח את הדלת למידע רב על הנושא המבוקש. קידום אתרים בגוגל הוא עבודה שיש לעשותה בחכמה רבה. המטרה היא כמובן להעלות את אתר האינטרנט בסולם התוצאות של גוגל. אתר שהגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בתחומו, המשמעות היא שיותר גולשים נחשפו אליו, ומכאן שיחסי ההמרה שלו - סביר להניח שיהיו גבוהים הרבה יותר.

האם רק מקצוענים יכולים לקדם אתרים?

בניית אתרי אינטרנט ושיווקם ברחבי הרשת, צריכים להיעשות בצורה שתהיה אפקטיבית בשני מובנים עיקריים:
  1. אתר מעוצב ומתוכנן באופן שמייצר גלישה ממושכת יותר, כזה שנוח לגלוש בו והוא מעניק תוכן וערך מוסף לגולשים – יעשה את העבודה שלו היטב, ויגדיל יחסי המרה.
  2. קידום אתר אינטרנט על פי כללי האלגוריתם החכם של גוגל, יהפוך את האתר לעומד בראשה של רשימת האתרים המתחרים, שניתן להגיע אליהם בהקשה של מילות מפתח דומות.
אין ספק שתמיד יש משהו נוסף ללמוד על שיווק באינטרנט, כיוון שהטכנולוגיה הולכת ומתעדכנת ללא הרף וגוגל הופך למתוחכם יותר עם הזמן. אבל גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בקידום אתרים, ישנם כמה דברים לא מורכבים מדי, שהוא יכול בהחלט לעשות על מנת לסייע לאתר שלו "לטפס" בסולם תוצאות החיפוש.

להשקיע בתוכן איכותי

אם התוכן שהכנסתם לאתר מעניין, חדשני ובעיקר מקורי – גדל הסיכוי שהגולש יישאר ויקרא אותו. באופן טבעי, גלישה ממושכת תוביל לכך שהגולש ייחשף לחלקים נוספים של האתר, ויבצע את הפעולות שאתם מכוונים אותו שיעשה, כלומר – יגדיל את יחס ההמרה.

להשתמש במילות מפתח עבור קידום האתר בגוגל

חקר שייעשה לגבי ביטויים נפוצים שהגולשים נוהגים להקיש, כאשר הם מחפשים להגיע למידע כלשהוא, יסייע לכם "לטמון" את הביטויים הללו בתוך תוכן האתר. שימוש חכם במילים ושילובן בטקסט בצורה נעימה ולא שיווקית מדי, תגרום לגולש להבין שמדובר באתר שניתן לסמוך עליו, ויסייע ליצירת רושם של אתר אינטרנט איכותי שמוסר מידע מהימן. הכניסו טקסט מדויק ורלוונטי וסמנו בטקסט גם את כל התמונות. בכך תסייעו לגוגל להבין, שהאתר שבניתם מציג מידע מקיף על התחום שאתם עוסקים בו.

לשווק את האתר ברשתות חברתיות

הגדילו את הסיכויים שהגולשים ימצאו אתכם, על ידי פרסום של האתר בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. במידה וגולש יחפש את מילת המפתח שלכם בגוגל, הוא יגיע לדף הפייסבוק וייחשף לעדכונים ולקהילת הגולשים שאתם יכולים לבנות. זה עובד גם בכיוון ההפוך: יהיו הרבה גולשים שימצאו אתכם בפייסבוק או בפינטרסט, וירצו להכיר את האתר הרשמי שלכם טוב יותר בזכות ההיכרות הראשונית שנוצרה ברשת החברתית.

אפשרו גלישה גם במחשב וגם במובייל ובנו מראש אתר ריספונסיבי

כאשר הגולשים יכולים ליהנות מהאתר שלכם במגוון פלטפורמות, אחוזי הנטישה מצטמצמים. נוחות התפעול מגבירה את האקטיביות של הגולש. בעידן שבו אנשים גולשים בסמארטפון אפילו באמבטיה, אתם יכולים לאפשר את נוחות התפעול, ועל הדרך לחסוך לא מעט בהשקעה הכלכלית בבניית אתר אחד, שמאפשר גלישה בנייח ובנייד בלי בעיה.

עיצוב נכון והכנסת קישורים פנימיים

אם האתר מעוצב בקפידה ולא עמוס מדי מבחינה גרפית, הסיכוי שהגולש יישאר בו גדל. בניית אתרים באינטרנט וקידומם בגוגל, מבוססת בין היתר על חווית המשתמש הטובה ביותר האפשרית, ולעיצוב יש חלק לא קטן בכך. צרו פתרונות פשוטים לחיפוש ומציאת מידע בצורה קלה ונוחה, ושלבו בטקסט קישורים פנימיים לחלקים שונים באתר. קישורים פנימיים נועדו להוביל את הגולש לחקירת האתר וחשיפה למידע נוסף שעשוי להיות רלוונטי עבורו.

לבדוק את האתר כל הזמן, באמצעות תוכנות מתאימות ופידבקים מהגולשים

תנו לגולשים שלכם אפשרות להתבטא – אנשים אוהבים להביע את דעתם, ואתם מרוויחים דעות אמיתיות מבני אדם שמרגישים את האתר שלכם, ויכולים לעזור לכם לשפר אותו. השתמשו בגוגל אנליטיקס ובפלאגינים כמו Yoast SEO על מנת לקבל עצות שימושיות לשיפור מתמיד של האתר, תיקונים ושיפורים של טקסט וגרפיקה איפה שצריך, ועזרו לעצמכם להגיע לקהל גולשים רחב יותר.  
03-3726777