תמונת נושא

קידום ברשתות חברתיות

Post
יד מרימה מגנט מתוך מסך פלאפון
קידום במנועי החיפוש הנו הבסיס של כל משימת שיווק, אך קידום ברשתות החברתיות הנו שלב נוסף שיש לקחת. מדוע? כיוון שהרשתות פעילות באופן תדיר, יוצרות עניין, מושכות עוקבים, משתפות מידע, מחליפות רשמים, אוגרות נתונים, מייצרות אינטראקציה ובאופן כללי שואבות אנשים ממגוון תחומים, ולו כי הרשתות השונות רוחשות פעילות - כך שכל שנותר לעשות זה למנף את הקיים, וכאן השאלה שראוי לתת לה את הבמה היא כיצד?

שלב ההתכנסות

ראשית נקדים ונחדד שהמטרה של קידום ברשתות חברתיות עשויה להיות מגוונת, אך באופן כללי מדובר בחיזוק המותג באמצעות הגדלת החשיפה ובהנעה של גולשים אל עבר ביצוע ההמרה הרצויה, ולו כי בין היתר מדובר במקום אידאלי עבור שיתוף מידע והגברת חשיפה. עוד ראוי לציין שלכל רשת חברתית יש חוזקות משלה, ועל כן לעיתים ההחלטה החשובה ביותר היא להבין היכן מבקשים לפעול, כי כידוע אסטרטגיה שיווקית איכותית אינה תוקפת בכל החזיתות, אלא מקבלת החלטה מושכלת ובהתאם מבעירה מנועים.

מטרה לצד אסטרטגיה

אם נחזור לשאלה המרכזית "כיצד" - כיצד ניתן יש לנצל נכונה קידום ברשתות חברתיות? נציין שראשית יש לבחון את מטרת השיווק ולאחר מכן לבחור את האסטרטגיה והפלטפורמה המתאימות ביותר, לצד ניצול מרבי של חוזקות ייחודיות. מרגע שבוחרים רשת חברתית, יש להעמיק ולבחון איזה כלי עשוי לסייע וכיצד ניתן לנצלו עד תום. שנתחיל?

היכרות ראשונית

כיוון שבחירת הרשת החברתית חשובה ביותר, הרשו לנו להעניק היכרות ראשונית עם ארבעת הרשתות המובילות (נכון להיום):
  • פייסבוק – מאפשרת לפרסם מידע באופן ממוקד, בהתאם לפילוח מדויק של מאפייני קהל היעד. בנוסף פייסבוק מאפשרת להקים דפים עסקיים ובדומה לגוגל, גם היא מאפשרת לבחור בין שיווק אורגני לבין שיווק מקודם, כאשר תמיד ניתן לשלב בין שתי האופציות. באופן כללי יש לדעת שאין לצפות להוציא היום כסף על מנת להכניס כבר מחר, אלא לא פעם קמפיינים שיווקיים בפייסבוק מוכיחים את עצמם רק לאחר תקופת הרצה.
  • פינטרסט - כוחה של מערכת פינטרסט גלום בוויזואליות מוקפדת ובמגוון טיפים ברורים עבור DIY, כך שניתן לקדם את עסק באמצעות שיתוף תמונות הדרכה לצד שיתוף תמונות של מוצרים מוגמרים. גם פה ניתן לבחור בין אופציית קידום אורגנית לממומנת, כאשר מראש יש לקחת בחשבון שרוב גולשי הרשת הן נשים.
  • לינקאדין – רשת ייעודית עבור יצירת קשרים בין אנשי מקצוע ומומחים מתחומים שונים, אם עבור שיתוף מידע, פרסום וחיפוש עבודה לצד שיתופי פעולה. מכאן שאם קהל היעד מבוסס אנשי עסקים, הרי שמוטב מראש לבחור בפלטפורמה זו, בפלטפורמה שבין היתר מאפשרת להתמקד ביתר קלות בקהל היעד בהתאם למאפיינים נקודתיים, כגון גודל חברה, תחום עיסוק, ממחיות, צורך ועוד.
  • אינסטגרם – כלי שיווק מבוסס ויזואליות. כל עוד יצירתיים וממוקדים, ניתן להשיג יעדי שיווק מצוינים, גם את המוצר של העסק אינו בהכרח מצטלם היטב.

דומה אך שונה

יש לציין שכל רשת חברתית מאפשרת קידום אורגני לצד קידום ממומן, כל רשת אורגנית מצריכה מעקב צמוד לצד ניהול אופטימיזציה מושכל וכל רשת חברתית מצריכה סובלנות לצד התמדה, ואף יש צורך להשלים את השיווק עם עזרים נוספים, כגון עיצוב אתר ודף נחיתה מושקע, וזאת כי עבור רוב המקרים הרשת החברתית הינה רק הדרך שיש לעבור לקראת המטרה.

קבלו החלטה!

לבסוף נציין שהרשתות החברתיות אידאליות עבור טרגוט, השגת לידים חמים, החזרי השקעה גבוהים, דיוור, רימרקטינג, ניתוחי ביצועים, פילוח ממוקד ועוד, כך שהפוטנציאל קיים, עתה רק נותר לנצל זאת - לקבל החלטות מושכלות. כיצד? קבלת עזרה מקצועית ללא ספק מהווה התחלה מבטיחה, וכאן המומחים של TL Interactive נכנסים לתמונה – לצד ניסיון עשיר בתחום, ידע רב, תשוקה והצלחות מוכחות בשטח של לקוחות שחלמו, העזו והרוויחו.
03-3726777