תמונת נושא

אופטימיזציה לאתר אינטרנט

Post
יד מסובבת כפתור ומעלה עוצמה
כל בעל אתר אינטרנט רוצה שהאתר שלו יהיה מוצלח, נגיש ומובן, אך לא כל אחד יודע כיצד להפוך את האתר שלו לכזה. אופטימיזציה היא מילת המפתח כאן ולפניכם הסבר שיסייע לכם ולהבין בדיוק מהי אופטימיזציה וכיצד היא יכולה לשפר את חווית הגלישה באתר שלכם.

מה זה אופטימיזציה לאתר אינטרנט?

אופטימיזציה היא תהליך שנועד לשפר את חווית הגלישה באתר, לייעל את מבנה האתר ולהתאים אותו למנועי החיפוש. מנועי חיפוש (גוגל ומנועי חיפוש דומים לו) הפכו להיות הדרך המרכזית דרכה גולשים מגיעים לאתרי האינטרנט השונים, לכן בכך שתתאימו את האתר למנועי הגלישה אתם מגדילים את החשיפה לאתר שלכם. כיצד להתאים ולקדם את האתר במנוע החיפוש? ייעול מבנה האתר חשוב להתמצאות נוחה באתר שלכם והפקה מרבית של התוכן שאתם מציגים, גולש יעדיף לגלוש באתר נוח וידידותי למשתמש שחווית הגלישה בו טובה ונוחה. יש מספר דרכים לעשות אופטימיזציה לאתר והן מוצגות לפניכם:

תוכן

  1. עליכם לנתח לעומק את כוונת המשתמש כאשר הוא עושה שימוש במנוע החיפוש ולייצר תוכן בהתאם. אנחנו לא יכולים לדעת כמובן איזו מילה בדיוק תביא את הגולש לאתר שלנו, אך על תוכן העמוד להיות סביב נושא מסוים ומפוקס. תוכן כמובן הוא לא רק טקסטים, הוא יכול להיות מצבור של תמונות או סרטוני וידאו, תלוי מה נושא האתר שלכם.
  2. אורך התוכן צריך להיות בהתאם למטרת האתר, זאת אומרת שלא צריך תמיד לכתוב תכנים ארוכים אלא צריך לשים לב למטרת הגולש. במידה וגולש מעוניין לקבל מידע על מחירים של מוצר מסוים, מילת המפתח לחיפוש תהיה "מחירים" או "כמה עולה" ועל התוכן לא להיות ארוך ולהכביר במילים אלא להיות ממוקד ומורכב בעיקר ממספרים. לעומת זאת, במצב שהגולש מחפש מידע כמו במאמר הסבר או דעה, על התוכן להיות יסודי ומעמיק כדי להעניק מידע איכותי לגולש.
  3. כתבו בצורה טבעית ואיכותית ואל תכפו חזרה של מילים בצורה מלאכותית. ודאי נתקלתם בביטוי "צפיפות מילים" – כשגוגל מזהה מילה שמופיעה כמה פעמים בעמוד ומסווג אותה כחשובה. זהו כלי יעיל אך צריך לדעת כיצד להשתמש בו. הופעה רבה מידי של אותה מילה יכולה להיחשב גם כספאם ולהשאיר את המאמר "דחוס" במילות מפתח, מה שנראה לא מקצועי ולא נעים לקריאה. לאחר שסיימתם את הכתיבה ומולכם עומד תוכן איכותי ניתן לעבור עליו ולתת ליטוש עבור גוגל שישתלב היטב בטקסט.

תגיות מטא

  1. תגיות מטא הן תגיות המוטמעות בקוד של כל אתר אינטרנט, תמיד בחלקו העליון בתוך תגית HEAD. תגיות המטא משמשות לתיאור הדף, מילות מפתח ופרטים נוספים כגון מחבר וכו'. מנועי החיפוש נעזרים בתגיות המטא לצורך דירוג והצגת התוצאות שלהם. לפניכם שלושת התגיות המרכזיות: Meta Title - הכותרת הראשית של העמוד. נמצאת בלשונית הדפדפן וברוב הפעמים בכותרת של חיפוש הגוגל. על מנת למצוא את החיפוש הרלוונטי ביותר עבור הגולש לפעמים גוגל מציג Title אחר על סמך אלמנטים שונים כגון: תוכן, תמונה ועוד. איך זה נראה בקוד? <meta name="title" content="page-title">
  2. Meta Description- תיאור העמוד, משלים את הכותרת ונותן הסבר קצר על מה עומד בפני הגולש לאחר שהוא יבחר בתוצאת החיפוש הספציפית שלכם. מומלץ לבחור בתיאור מסתורי שיגרה את הגולש להיכנס לעמוד שלכם אבל כן כדאי לתת הסבר כלשהו כדי שהקורא לא ירגיש באפלה. איך זה נראה בקוד? <meta name="description" content="דוגמא לתיאור ">
  3. Meta Keywords- מילות מפתח העוזרות למנועי החיפוש לדעת מה אתר מסוים מכיל. כיום גוגל פחות מתחשב בתגית זו עקב מקדמי אתרים שהשתמשו בתגית לרעה ולא רשמו את מילות המפתח בצורה שתואמת את תוכן האתר. איך זה נראה בקוד? <meta name="keywords" content="מילות מפתח">

מהירות גלישה

כל גולש יעדיף לגלוש באתר מהיר ולכן גם מנועי החיפוש מעדיפים אותם, כולל גוגל. גוגל התחייבה לתת את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבור הגולשים שלה, ועמוד רלוונטי בהחלט כולל מהירות. לאחרונה הושקו פרויקטים רבים שמטרתם להציג גרסאות מהירות יותר של אתרי מובייל, מה שמוכיח את חשיבות המהירות לבעלי האתרים. לפניכם הדרכים הבסיסיות ביותר לשיפור המהירות:
  1. אחסון - מהירות האתר תלויה בין היתר בחברת האחסון שלכם. חברת אחסון אתרים איכותית ומקצועית תדאג שהאתר יעלה במהירות. כדאי לבחור חברת אחסון טובה שתגבה מחיר הוגן ותדאג שהאתר שלכם יהיה מהיר ונגיש. מומלץ לפנות לחברה שתוכל לתת שירותי אחסון ותחזוקת אתרים.
  2. זיכרון מטמון (Cache) - המטמון הוא אוסף נתונים של ערכים מקוריים אשר מאוחסנים במיקום רחוק או קרוב. השימוש בזיכרון מטמון מאפשר העלאה מחודשת של מידע במהירות ובהשקעה מינימלית וללא צורך לחזור למיקום אחסון הערכים המקוריים, כך נחסכות פעולות עיבוד מיותרות החוזרות על עצמן. דבר ההופך אתרים למהירים יותר בצורה משמעותית, מומלץ להשתמש בתוספים שעוזרים לנהל את זיכרון המטמון לחוויה מהירה במיוחד.
  3. אופטימיזציה של תמונות - תמונות הן דבר חשוב אולי כמעט כמו התוכן, כמו שנאמר "תמונה אחת שווה אלף מילים"- אך כמה ששימוש בתמונות הוא משמעותי ומועיל כך שימוש לא נכון בתמונות יכול להזיק ולהאט את מהירות הגלישה באתר שלכם. אופטימיזציה של תמונות היא הכרחית לשימוש נכון בתמונות ובהתאמתן לאתר. אופטימיזציה של תמונות היא ייעול התמונה בצורה שתאפשר גלישה מהירה. דוגמאות לאופטימיזציה של תמונה: על התמונות להיות בפורמט הנכון ודחוסות למינימום האפשרי מבלי לפגום באיכות התמונה.

קישורים פנימיים

קישור פנימי הוא קישור מדף מסוים באתר אל דף אחר באותו אתר. קישורים פנימיים עוזרים בניווט האתר ומהווים מנגנון קישור למונחים נוספים הקשורים לעמוד. לפניכם שלוש סיבות עיקריות לחשיבותם:
  • הם מאפשרים גלישה נוחה ויעילה באתר.
  • הם מסייעים בבניית היררכיית אתר נכונה לתכני האתר.
  • הם מסייעים בהפצה יעילה של קישורים רלוונטיים ברחבי האתר.
קישורים פנימיים באתר חשובים לא פחות מקישורים חיצוניים, דבר שבעלי אתרים רבים נוטים לשכוח ולכן הם מזניחים את רשת הקישורים הפנימיים ומורידים את תוצאות דפי האתר שלהם במנועי החיפוש. ככל שיש יותר קישורים לדף מסוים כך הוא יחשב רלוונטי יותר במנוע החיפוש והוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בנוסף, קישורים פנימיים עוזרים לגוגל לתעדף אתרים מסוימים ולקבוע את חשיבותם. דוגמא לשימוש מצוין ויעיל בקישורים פנימיים הוא אתר ויקיפדיה. מדובר באתר גדול ומלא מונחים אך מסודר בצורה אפקטיבית להפליא, כל דף עם הגדרה מכיל קישורים רבים לדפים אחרים באתר מה שהופך את הגלישה באתר לאפקטיבית ונוחה.

תגיות H1-H6

התגיות נועדו להגדיר היררכיה ולעשות סדר בכותרות המשנה ובפסקאות של העמוד. מנועי החיפוש השונים יכולים לסרוק את קוד האתר ולהבין את מבנה העמוד לפי התגיות השונות. לפניכם פירוט של השימוש בתגיות: H1 - תגית שמופיעה פעם אחת בעמוד, בדרך כלל בכותרת הראשית של המאמר. מומלץ לוודא שהיא אינה נמצאת במקומות נוספים. H2 - תגית זו משמשת ככותרת משנה ונועדה לחלק את הטקסט לנושאים השונים. H3 - תגיות זו עוזרת לחלק את הנושאים בצורה יסודית אף יותר מתגית 2, למקסימום סדר וארגון. H4-H6 - תגיות אלה פחות נפוצות, משמשות לכותרות שונות באתר בדרך כלל המשניות ביותר מומלץ לפזר מילות מפתח בכותרות ובטקסט בצורה אלגנטית וטבעית כדי שהעמוד לא יראה מאולץ. שימוש נכון בתגיות יעלה את רמת העמוד ויקל על הגולש בקריאה ובמציאת העמוד במנועי הגלישה. אופטימיזציה של אתרים היא כלי חשוב ונרחב שיכול להפוך אתר אנונימי לאתר שכולם מדברים עליו, הסוד הוא שילוב נכון בין כל הדרכים שהוצגו לפניכם כאן. TL Interactive מתמחה במיתוג, עיצוב, פיתוח וקידום אתרים, בעלת צוות מקצועי שישמח לתת מענה לכל שאלה ולהתמודד בכל אתגר שתציבו.
03-3726777