תמונת נושא

אחסון אתרים

Post
אדם מצייר מסכי מחשב, טלפון, אייפד, גרפים ועוד
גם אתם רוצים שאתר האינטרנט שלכם יתפקד במהירות וביעילות? מעוניינים לשמור על האתר שלכם מפני פריצות ווירוסים? אם גם אתם חושקים בדירוג גבוה ע"י מנועי החיפוש מפני שהאתר שלכם כל כך מהיר, נגיש ונוח למשמש, קראו את המאמר הבא ותגלו: כיצד לשפר את ביצועי האתר שלכם בעזרת אחסון אתרי אינטרנט.

מה זה אחסון אתרים?

אחסון אתרים, הוא שירות המספק ליחידים וארגונים, שטח אחסון לדפי האינטרנט ולקבצים השונים (כגון: תמונות, קובצי וידאו, קובצי מידע ועוד). מטרת אחסון האתרים היא; העלה מהירה של דפי אינטרנט, על מנת להעלות את רמת דירוג מנועי החיפוש בקידום אתרים אורגני וכמובן, שיפור רמת הגלישה. כמו שהתיקיות והקבצים שלכם פתוחים וזמינים בכל עת במחשב הפרטי שלכם, גם אתר אינטרנט הוא כמו קובץ, אשר צריך מחשב שיאחסן את כל דפי האינטרנט שלו. אוסף דפי אינטרנט נקראים אתר אינטרנט. המחשב הנדרש לאחסון את אתר האינטרנט, צריך להיות שונה מהמחשב שלכם בבית. מחשב המספק אחסון לאתרי אינטרנט נקרא שרת והוא חזק מאוד, מהיר מאוד ועליו להיות מקצועי הרבה יותר מהמחשב הביתי, הוא לא יכול לאפשר נפילת אינטרנט או וירוס כלשהו.

סוגי אחסון

ישנם מספרי סוגי אחסון אתרים, לפניכם מפורטים שלושת הסוגים העיקריים:
  • אחסון שיתופי (Shared Hosting)- אחסון שיתופי, כשמו הוא, מאפשר אחסון של מספר אתרים על שרת אחד. האתרים חולקים בשרת את המעבד, הזיכרון ועוד. אחסון שיתופי מזכיר בית עם כמה דיירים, ישנו השרת ומספר לקוחות הנהנים מאחסון אתריהם בשרת. אחסון שיתופי נפוץ במיוחד, עקב שירותיו הפשוטים והזולים, אך אם האתר שלכם כבד או מכיל הרבה גולשים, האחסון השיתופי מאבד מיתרונותיו ומומלץ לעבור לאסון אחר.
  • אחסון פרטי וירטואלי (VPS- Virtual Private Server)- אחסון פרטי וירטואלי (או אחסון מיני ייעודי), הוא אחסון של דפי אינטרנט וקבצים שונים על שרת משותף, תוך קבלת מחיצה וירטואלית בין כל שאר האתרים החולקים את השרת. כל מחיצה מקבלת מערכת הפעלה נפרדת ומשאבים נפרדים (מאבד וזיכרון). לרוב, כל לקוח מקבל גישה למערכת ההפעלה במחיצה שלו. אחסון פרטי וירטואלי, מזכיר בניין דירות. ישנו מבנה אחד, ולכל דייר דירה משלו למקם את חפציו ומפתח משלו לפתוח את הדירה. כך גם אחסון פרטי וירטואלי (VPS), הלקוחות חולקים את אותו השרת, אך עם מחיצות המפרידות בין כל אתר אינטרנט ומערכת הפעלה נפרדת לכל לקוח.
  • אחסון ייעודי (Dedicated)- אחסון ייעודי, מאפשר אחסון של כל אתר אינטרנט בנפרד, על שרת פרטי לכל לקוח, ללא צורך לחלוק את השרת עם לקוחות אחרים. כל לקוח נהנה משרת אקסקלוסיבי ומגישה מלאה לשרת, כולל סיסמת מנהל. אחסון ייעודי, מזכיר בית פרטי או וילה, אשר לכל דייר מבנה משלו לחפצים ולרהיטים השייכים לו. כל לקוח נהנה משרת המשמש רק את האתר שלו. זוהי הרמה הגבוהה ביותר באחסון אתרים, אשר מאפשרת אחסון של אתרים גדולים המכילים מספר גולשים גבוה במיוחד, אך עדיין שומרים על מהירותם ואיכותם.

איך בוחרים שרת אחסון לאתר?

על מנת לבחור את השרת המושלם עבור האתר שלכם, יש מספר גורמים בהם עליכם להתחשב:
  • צרכי האתר - על מנת לבחור את השרת המתאים ביותר לאתר האינטרנט שלכם, עליכם לבחון את צרכי האתר שלכם ולבחור שרת בהתאם. לפניכם מספר דוגמאות לצרכי אתר שיש להתחשב בהם: תוכנה מיוחדת שהאתר זקוק לה, מספר מבקרים הצפוי להיות באתר, גודל האתר (האם מדובר באתר פשוט או אתר גדול ומורכב?), יישומי WINDOWS וסוג האתר שלכם. מטרת האתר, משקפת את צרכי האתר, לדוגמא, אם מדובר באתר קטן הנועד לחברים ומשפחה בלבד, חבילת האחסון, אותה יצטרך האתר, תהיה שונה מחבילת האחסון של אתר המשמש חנות אינטרנטית או אתר שמטרתו לפרסם תמונות של אמן. צרכי האתר תלויים בכמות האנשים המתוכננים לגלוש באתר, בתכנים אשר האתר מעלה ועוד.
  • נפח - נפח השרת הדרוש לכם, תלוי בסוג האתר בבעלותכם. ישנם שרתים עם נפח גדול יותר מהאחרים, אך כדי להימנע מרכישת חבילה הכוללת שרת עם נפח גדול מזה שדרוש לכם, מומלץ לדעת מראש את תוכן האתר הדומיננטי ולהחליט מה הנפח הדרוש לכם. אתר שמכיל ברובו טקסט, אינו דורש הרבה נפח, לעומת אתר המכיל תמונות וסרטוני וידאו, אשר שוקלים יותר ויזדקקו לשרת בעל נפח גדול. גם אם תרכשו שרת בעל נפח קטן, ניתן לשדרג את השרת ואת נפחו במידת הצורך.
  • תעבורה - תעבורה הינו מדד אשר מציין כמה נתונים מסוגלים לעבור מהשרת לגולשים בפרק זמן מסוים. יכולת התעבורה של השרת, הולכת יד ביד עם סוג הנפח שלו. על שני הפרמטרים להיות מתואמים, זאת אומרת: אם נפח השרת קטן או בינוני (עקב צרכי האתר), על יכולת התעבורה להיות נמוכה בהתאם, ולהפך, שרת בעל נפח גדול זקוק ליכולת תעבורה גבוהה. אם הנפח ויכולת התעבורה לא מתואמים, האתר עלול להאט את קצבו, להיתקע ואף להתרסק, פעולה אשר תגרור חוסר שביעות רצון מצד הגולשים אשר עלולים לא לבקר באתר שלכם שנית.
  • מהירות - ככל שמהירות האחסון גדולה יותר, כך גולשי האתר יוכלו להינו מחוויית שימוש טובה יותר באתר שלכם. שרת בעל תשתית איכותית יאפשר מהירות גדולה יותר בטעינת העמודים השונים באתר. כמובן שיש הבדל בין סוגי האחסון השונים: אחסון שיתופי לרוב יהיה בעל שרת איטי יותר ואילו אחסון פרטי וירטואלי ואחסון ייעודי יהיו בעלי שרתים מהירים יותר.
  • אבטחה - על מנת להימנע מפריצות לאתר שלכם, מומלץ לבחור בשרת בעל יכול אבטחה גבוהה (בעל תעודת אבטחה SSL), במיוחד אם האתר שלכם מכיל מידע רגיש כגון: אתרי קופות חולים, בנקים ואתרים בעלי אזורים אישיים. גם בעלי חנויות וירטואליות זקוקים לשרתים מאובטחים היטב, כדי להימנע מפריצות וגניבות. פריצות הן לא הדבר היחיד אשר עליכם לחשוב עליו כאשר אתם בוחרים בשרת מאובטח במיוחד. גוגל הצהירו, כי יכולת אבטחה היא יתרון חשוב באתר, בעלת השפעה על תוצאות החיפוש שלהם. לכן, כדאי לקחת בחשבון, כי אבטחת השרת מועילה גם כדי להעלות את האתר במנועי החיפוש.
  • זיכרון פנימי - הזיכרון הפנימי של השרת חשוב, מפני שבו נמצאת מערכת ההפעלה, התכניות המבצעות עיבוד והנתונים המעובדים. יחידת הזיכרון מורכבת מתאי זיכרון ואחסון הנתונים נמדד במה שמכונה "בתים" (Bytes), "תווים" (Characters) או "מילים" (Words). הזיכרון הפנימי מאפשר גישה לתוכנו באמצעות פניה בעזרת "מילה" או "בית" במהירות של מיליונית השנייה.
אחסון האתר, הינו נושא חשוב מאוד לכל בעלי האתרים, אשר מעוניינים שהאתר שלהם יצליח. בחירת השרת הנכון עבור האתר, מהווה החלטה חשובה ביותר בתהליך האופטימיזציה של האתר ומשמעותית מאוד בגורלו. על מנת ליהנות מחבילת אחסון איכותית, מומלץ לפנות לחברה בעלת שירותי אחסון אתרים, אשר תהיה זמינה לצרכים של לקוחותיה, אמינה ומקצועית. אנחנו ב-TL Interactive, מציעים שירותי תחזוקת אתרים ואחסון אתרים ברמה גבוהה ביותר. בעזרת צוות מקצועי ואמין, נעניק לכם חווית אחסון אתרים מהירה ואיכותית. צוות המומחים שלנו ישמח ללוות אתכם בכל שלב בתהליך אחסון אתר האינטרנט שלכם.
03-3726777